Bogdan Voiculescu e un antreprenor diferit. El a avut un vis. Cum a apărut visul lui, de unde și de ce Madam Mitza vom afla împreună. Povestea începe ca orice poveste cu începutul. Bogdan a început să cocheteze cu antreprenoriatul din 2003. A demisionat de la firma de IT la care lucra pe atunci și a început, timid, cariera de antreprenor. Bogdan a terminat în 1999 Facultatea de Arte Decorative și Design, secția Design. În 2000 și-a dat licența cu un proiect creativ pentru acea vreme – Un joc de calculator.
De atunci a activat doar prin firme de soft realizand grafică de online: jocuri, web, mobile. Când a decis să-și pornească propriul business, Bogdan a identificat și alte resurse creative și a înțeles importanța unor concepte precum identitatea vizuală, creația grafică, grafic design-ul, comunicarea, componenta de copyrighting și toate i-au dat o altă viziune asupra vieții.
„Acum, la 40 de ani, am ajuns să realizez cel mai frumos proiect din viața mea. Prin pasiunea mea de a crea lucruri frumoase am conceput brandul Madam Mitza. Mi-a luat ceva timp dar cred că am reușit. Un brand 100% românesc„, ne-a povestit Bogdan înainte de întrebările noastre.
Vreau in primul rand sa te felicităm pentru ideea curajoasă. De ce șosete și de ce Madam Mitza?
Am ales șosetele deoarece am indentificat în piața de profil o lipsă acută de produse de acest tip. Șosetele sunt ceva intim iar motivele pentru care o persoană își cumpără o pereche de șosete sunt aproape tabu. Le pui pe tine. Le pui pe corpul tău și iți dorești să arate bine. Concret, sclipirea a plecat de la tipul de abordare pe care cei de la archiducesse o au față de consumatorii lor, față de poporul francez. Sunt mândri că sunt francezi și că fac lucruri de calitate pentru francezi. Mi-a plăcut conceptul, mi-a plăcut site-ul lor și tipul de produse. Până aici toate bune. Întrebarea existențială a fost: eu chiar nu pot crea un produs 100% românesc pentru români? Din păcate la capitolul acesta stăm destul prost. Cei care se chinuie să abordeze piața cu astfel de produse nu prea reușesc sau reușesc doar la un nivel local. Eu vreau nivel național și de ce nu internațional. Și atunci m-a lovit. De ce să nu fie șosete. După acest pas conceptul, provocarea a venit din zona brandului și vizualului. Ceva care să atragă, ceva care să dețină în spate o poveste pe care românii s-o cunoască. Așa că m-am gândit la Mița biciclista, un icon în showbiz-ul anilor 1900. Știu ce tip de femeie era, oricum nu asta este important. Important este că oamenii o știu de “Miţa, curtezana pe biţiclu, pe străzile din Bucureşti”. Si asta este de ajuns. MADAM – este un franțuzism pe cale de dispariție și mi s-a părut că se potrivește perfect cu Mița. Am adaptat atunci numele Miței de la doamna la Madam și a ieșit MadamMitza. Cu tz 🙂 să fie și mai actual în scrierea modernă a internetului .
Știu ca la început ai descris business-ul ca fiind adresat în special doamnelor și domnișoarelor care obișnuiesc să meargă pe bicicletă, dar am observat că ai început să comercializezi și șosete pentru bărbați. Când ai facut switch-ul și de ce?
Așa este. Din fericire, anul trecut în 2015, am participat la primele mele doua târguri. Unul la CreativeEst & Asociația Oricum în cadrul căruia am intrat și într-un pitch unde am ieșit pe locul 2 și unde am caștigat și un premiu în bani oferit de Banca Transilvania și un abonament pe 3 luni la ImpactHub București. Ideea e că în momentul în care am prezentat șosete doar pentru doamne și domnișoare, am rămas plăcut surprins atunci când mulți dintre bărbații vizitatori m-au întrebat cum de nu am și modele bărbătești. Atunci am realizat ca aș face o mare greșeală și ar fi un pic discriminatoriu să am șosete doar pentru doamne. Și așa am hotărât la sfârșitul anului 2015 ca tot ceea ce fac de acum încolo să am o linie de producție și pentru domni și nu am greșit :).
Cine desenează conceptul grafic al șosetelor?
Eu, evident. Sunt în business singur. Adică nu am un partener. În acest moment eu centrez eu dau cu capul. Fac și design, fac și producție, fac și vânzări.
Ai încercat să printezi un model 3D sau ai în plan așa ceva pe viitor pentru a mări awareness-ul asupra brandului tău, mai ales că ai și expertiză în zona de IT, având în vedere background-ul tău?
Sincer nu m-am gândit. Dar este o idee. Trebuie să mă documentez mai bine și să aflu limitările tehnologiei de print 3D și să încerc să înțeleg cum m-ar ajuta și care vor fi costurile.
Ce ți-ai planificat pentru următoarele luni?
Vânzări în primul rând. Am investit destui de mulți bani în producție iar până la mijlocul anului trebuie să scap de stoc pentru a mă pregăti de toamnă-iarnă. În al doilea rând vreau să-mi măresc numărul de modele grafice. Am 9 + 2 culori uni și pregătesc acum încă 6 noi.
Ce te-a determinat să te înscrii în programul Strategic Restart?
Mi-a plăcut atitudinea voastră și m-am bucurat să aflu că un grup de oameni sunt dispuși să te ajute fără să îți ceară nimic în schimb, chiar dacă e vorba de o perioadă limitată ca și timp. Ca și parcurs, o prietenă foarte bună de familie mi-a dat link-ul iar în secunda 2 m-am înscris. Am fost convins din prima și am simțit potențialul ideii. Am înțeles că încă am nevoie de informații noi care să mă ajute în dezvoltarea business=ului. Sunt conștient de limitele mele și știu că nu m-am născut învățat!
Un mesaj pentru cititorii pe care vrei să îi convertești în clienți .Ce vrei să le transmiți?
Vreau să le spun că produsele românești ne fac mai frumoși. Putem să ne mândrim și noi peste mări și țări că avem cu ce și de ce. Le mulțumesc pentru răbdarea cu care au citit acest interviu și îi sfătuiesc să-și urmeze gândurile și să creadă în șansa lor.
În încheiere, vrem să vă anunțăm că am prelungit perioada de înscriere a proiectelor până în data de 15 martie 2016, ora 23:59, urmând ca până în data de 30 martie 2016 să anunțăm cei doi câștigători. Succes!
Credit Foto: Razvan Bestea