Ghid pentru Marketing Educațional în 2021

Înțelegerea intereselor academice din secolul 21 ale celor interesați, alături de posibilitatea de-a accesa cursuri digitale, va duce la o nouă strategie de marketing educațional pentru institutele din întreaga lume. Acest lucru este alimentat și de apariția rețelelor sociale, de o penetrare mai profundă a internetului și de popularitatea cursurilor online. Astăzi avem un cumpărător GenZ care va fi angajat, descoperit și absorbit de către brandurile digitale de educație. Aceasta este o nouă schimbare de paradigmă în modul în care va funcționa marketingul educațional. Haideți să aruncăm o privire detaliată asupra ghidului cuprinzător de Marketing educațional creat de către experți experimentați –

Am creat strategii eficiente de marketing educațional care funcționează și au dat rezultate în 2020 multor universități și întreprinderi educaționale. Aceste strategii vă vor ajuta să creați propria marcă a institutelor, să ajungeți la perspectivele potrivite și, cel mai important, să creșteți numărul de înscrieri.

Ce este Marketingul Educațional?

Marketingul Educațional este un ansamblu de strategii de marketing care vizează piața învățământului superior. Din cauza concurenței puternice dintre colegii, este important ca instituțiile să își intensifice strategiile de marketing pentru a atrage mai mulți studenți spre ele. În plus, există o provocare de a menține studenții interesați de ideea continuării învățământului  și în ciclul superior.

Odată cu evoluția rapidă a tehnologiei, este important ca instituțiile de învățământ să găsească canalul tehnologic potrivit prin care să poată obține mai multe înscrieri în instituțiile lor și să gestioneze în mod eficient cerințele actuale ale elevilor.

Ce este nou în piața Marketingului Educațional anul acesta?

Conform raportului Global Digital Report 2019, secolul 21 a fost martorul creșterii majore a utilizării rețelelor sociale. Conform celor mai recente statistici, aproximativ 84% din populația globală care are acces la internet folosește social media. Aceasta înseamnă că fiecare student potențial are acces la rețelele sociale și este capabil să se angajeze cu ceilalți prin intermediul aceleiași rețele pentru a promova diferite gânduri și idei.

Iată câteva dintre strategiile care se pot dovedi utile pentru Marketingul Educațional:

Raportarea centralizată și KPI Tracking

Cea mai dificilă parte a conducerii unei instituții de învățământ este că niciunul dintre sisteme nu este centralizat – ceea ce înseamnă că bugetele pentru marketing sunt repartizate între departamente și nu există nicio comunicare între ele. Cu toate acestea, atunci când aveți un set de indicatori de performanță standard pe care să proiectați o strategie de marketing, toate departamentele sunt în linie să funcționeze între ele. O strategie integrată se va dovedi nu numai utilă pentru marcarea institutului de învățământ, ci și pentru bugetele stipulate.

Este important, mai întâi, să înțelegeți ce încercați să măsurați atunci când vine vorba de urmărirea analizei. Nu limitați obiectivul măsurării dvs. doar la recrutare și înscriere. Ținta dvs. trebuie să includă analizele legate de post-înscriere și întreaga durată a cursului. Luați în considerare parametrii următori pentru a vă urmări performanța în campania dvs. de marketing educațional:

  • CTA Conversion Rates: oamenii se abonează la canalele dvs.? Participați digital la site-ul dvs. (răspundeți la sondaje, trimiteți feedback)?
  • Trafic: de unde provine majoritatea traficului dvs.? Cum vă achiziționați traficul – programe de e-mail, căutare organică, comunicare socială?
  • Social Media engagement: publicul dvs. este interesat de dvs.? Vă citesc conținutul și se angajează discutând despre el și așa mai departe?
  • Valoarea economică a rețelelor sociale plătite: Cât plătiți pentru rețelele sociale pentru a câștiga un student? Care este campania care își dă valoarea și care dintre ele nu face decât să atragă fonduri?

Automatizarea Maretingului

Marketingul tradițional are multă implicare din partea marketerului, dar atunci nu există nicio modalitate de a măsura impactul acestuia asupra spectatorului (reclame și broșuri în ziare). Cum își poate evalua un marketer impactul dacă nu are nicio idee dacă cititorii au avut contact, de fapt, cu reclama? Acum este posibilă automatizarea procesului de marketing prin digitalizarea întregii campanii. Cu un program de automatizare a marketingului conceput de ExtraaEdge, este posibil să aduceți toate oportunitățile de marketing din peisajul digital pe o singură platformă.

Live Streaming și Video Marketing

Ființele umane sunt ființe vizuale. De aceea, acolo unde o imagine poate spune o mie de cuvinte, un videoclip spune totul (cu mai puține cuvinte). Când vine vorba de a decide asupra unei instituții de învățământ, ceea ce contează cel mai mult pentru un public este legătura cu personalul. Este posibil să nu fie întotdeauna posibil ca entitățile superioare, cum ar fi coordonatorii sau decanul, să se întâlnească personal cu potențialii studenți. Într-o astfel de situație, un mesaj video adresat elevilor și familiilor lor se poate dovedi foarte eficient în stabilirea unei conexiuni.

Studiile au demonstrat că marketingul video ajută veniturile universităților să crească cu aproximativ 49%. Cu toate acestea, simpla postare de videoclipuri poate să nu vă ajute cauza. Importanța videoclipului rezidă în povestea pe care o prezintă spectatorului și în modul în care acesta îl raportează.

Influenceri în Social Media

Există un trib în creștere de influenceri care postează fragmente din experiențele lor pe diferite platforme precum Instagram, Facebook și YouTube. Șansele sunt ca un campus să aibă deja o mulțime de astfel de influenceri, iar unii dintre ei să își povestească deja experiențele prin imagini sau Vloguri (bloguri video). Poate fi nevoie de a recruta pe cineva de afară. Cu ajutorul unui influencer, creați o campanie eficientă folosind reacții autentice ale elevilor. Amintiți-vă, indiferent cât de strălucitoare ar putea deveni lumea – reală sau virtuală, onestitatea este întotdeauna cea mai bună politică.

Trucul cu utilizarea campaniilor de social media este că generația actuală care o folosește are o durată de atenție foarte mică – aproximativ opt secunde. Ceea ce înseamnă că o campanie de marketing educațional pe rețelele sociale trebuie să fie la punct. În plus, există, de asemenea, o chestiune de platforme multiple din care face parte fiecare individ, ceea ce face din multi-tasking o nouă provocare de rezolvat. Primul pas către abordarea acestei probleme este utilizarea instrumentelor de automatizare a marketingului pentru a urmări cea mai populară platformă pentru diferite grupe de vârstă și sexe. Cu aceste date, o problemă aparent insurmontabilă poate fi abordată cu ușurință.

Mobile-Friendly Marketing

Vizitați orice punct de pe glob, iar cel mai frecvent veți vedea tineri adulți sau adolescenți care se uită la ecranul mobil. Telefonul mobil a devenit o extensie a personalității noastre. Potrivit sondajelor efectuate de marile companii de tehnologie, 75% dintre tinerii generații consideră că telefonul mobil este cel mai preferat dispozitiv.

Acest lucru înseamnă că orice mesaj care trebuie transmis către oricine ajunge mai întâi la telefonul mobil. O persoană își poate deschide laptopul numai atunci când are nevoie să îndeplinească o sarcină mult mai complicată, care poate să nu fie posibilă cu un telefon mobil. De fapt, conform aceluiași sondaj, laptopul este al doilea dispozitiv preferat utilizat de 45% dintre utilizatori.

Prin urmare, marketingul mobil pentru dispozitive mobile ar trebui să fie o parte indispensabilă a campaniei dvs. de marketing educațional și de învățământ superior. Pentru o campanie de marketing mobilă de succes, primul și cel mai important punct de reținut este că orice design – site web, anunț online, broșură, blog – ar trebui conceput ținând cont de ecranul mobil. Un afișaj perfect creează impresii de succes. Gen Z – publicul nostru țintă – este o mulțime foarte pretențioasă, cu foarte puțină răbdare. Șansele sunt ca chiar și cea mai mică eroare în accesarea unui anunț să ducă la un eșec și un potențial student ar putea fi pierdut.

Email Marketing personalizat

Cum decideți că doriți să citiți un e-mail de marketing? Când simți că se conectează la tine și se identifică cu cerința ta, nu? Aceasta este aceeași formulă care trebuie utilizată în Marketingul Educațional. În primul rând, este important să împărțiți publicul țintă în diferite segmente în funcție de cerințele acestora, cum ar fi:

  • Jocul studenților – populația Gen Z; studenți cu scoruri impresionante care caută combinația corectă de materii pentru a-și realiza visele din carieră;
  • Candidați confuzi – tineri studenți din aceeași generație confuzi cu privire la ceea ce vor să studieze în continuare;
  • Părinți – Părinți și tutori ai elevilor aspiranți;
  • Acceleratori de carieră – profesioniști care doresc să își îmbunătățească cariera cu o doză suplimentară de educație;
  • Career Switchers – studenți mai în vârstă care caută ceva nou de învățat după ce au dobândit o experiență semnificativă în carieră;

Ținând cont de aceste categorii, dezvoltați conținut – sub orice formă – pentru a ajunge la aspirațiile lor și a le prinde pulsul.

Comunicare Chatbot

În domeniul Marketingului Educațional pentru învățământul superior, experții spun despre candidați că nu le place să aștepte mult timp pentru un răspuns de la un colegiu / universitate – în proporție de 60%. Acest lucru se datorează faptului că, în cazul învățământului superior, perspectivele sunt, de obicei, puțin mai experimentate în ceea ce privește scena educațională – și, probabil, chiar și locul de muncă, având o anumită experiență – și au o părere fixă ​​despre ceea ce ar dori să studieze în continuare. Sunt șanse să aibă multe planuri de rezervă și pot schimba rapid deciziile, în caz de lipsă de răspuns din partea reprezentantului colegiului.

Nu este uman posibil ca un reprezentant al colegiului să interacționeze și să răspundă la fiecare cerere. Prin urmare, o opțiune mai simplă și mai puțin stresantă ar fi conceperea unui chatbot care să comunice cu viitorul student și să discute opțiunile lor așa cum ar face un reprezentant al colegiului. Automatizarea răspunsurilor este o sarcină esențială, deoarece, așa cum am menționat anterior, nimeni nu va aștepta suficient timp pentru ca chatul live să răspundă – trebuie să fie instantaneu.

Testimoniale

Cea mai bună metodă pentru Marketingul Educațional de succes al campusului dvs. este de a-i determina pe absolvenți să vorbească despre experiențele lor. Dar acesta nu este un proces brusc. Este nevoie de ani de zile pentru a vă întreține relațiile cu absolvenții, chiar și după ce au părăsit campusul. Acest lucru include implicarea lor în anumite programe ale campusului legate de domeniile în care activează și onorarea lor în mod regulat.

Acestea fiind spuse, actualul corp studențesc se poate dovedi, de asemenea, util atunci când vine vorba de a contribui la campania de Marketing Educațional din campus. Transmiterea în direct a videoclipurilor, interviurilor și fotografiilor sincere ale cursurilor și laboratoarelor poate crea un impact mare asupra unui potențial student care încă nu își alege cariera. Cele mai bune surse de video live streaming sunt evenimentele din campus. Captarea fiecărui eveniment și difuzarea acestuia pe rețelele sociale este un mod sigur de a stimula cifrele din campaniile de marketing pentru educație și pentru învățământul superior.

Studiile au arătat că până la 80% dintre oameni preferă să vizioneze un videoclip decât să citească un blog și 82% dintre oameni ar prefera să urmărească live-action-ul decât să citească o postare pe rețelele sociale despre același lucru.

Utilizarea inteligenței artificiale (AI)

Angajați inteligență artificială ca parte integrantă a programului dvs. de Marketing pentru învățământul superior. Studiile au arătat că majoritatea e-mailurilor trimise de un colegiu / universitate din campania de E-mail Marketing ajung, în masă, în folderul Junk. În astfel de situații, de cele mai multe ori, colegiul / universitatea trimite, de asemenea, o poștă directă (prin poștă) studentului ca mod de rezervă de comunicare. Dar această acțiune se poate dovedi contraproductivă pentru imaginea de marcă a colegiului / universității. Se poate spune că „suntem prea demodați pentru a încerca să vă trimitem un e-mail”.

În schimb, testați e-mailurile de masă pentru eficiența lor timpii de livrare rapizi și aflați ce funcționează pentru studenți. Puteți include, de asemenea, o secțiune interactivă în e-mail, unde permiteți elevului să aleagă un moment potrivit pentru a primi e-mailurile. Permițând cititorului să își aleagă timpul de livrare, le crește șansele de a citi e-mailul și de a interacționa cu ei cu atenție.

Instrumente precum Education CRM și Marketing Automation permit colegiului / universității să urmărească nivelul de implicare al e-mailului, oferindu-le posibilitatea de a modifica strategia de e-mail pentru o mai bună implicare.

Alte forme de IA includ Realitatea Augmentată (AR), care poate fi utilizată pentru o strategie captivantă, cum ar fi tururi de campus virtual sau hărți interactive. Pentru un student, vizitarea campusului pentru prima dată poate fi un moment intimidant. Într-o astfel de situație, să ai o hartă virtuală care să ajute elevul să facă distincția între clădirile cu aspect similar. Aceasta se poate dovedi a fi o situație de câștig-câștig atât pentru student, cât și pentru campus.

Concluzie

Există o nevoie crescută și urgentă de a educa generațiile viitoare și de a le specializa în domeniile alese – atât în beneficiul propriu, cât și pentru a asigura un viitor sigur întregii națiuni. La urma urmei, n-ar ajuta la nimic ca o generație fără scop și necalificată să conducă lumea în viitor. Din același motiv, a devenit crucial pentru instituțiile de învățământ să se pregătească de strategii eficiente de marketing pentru Marketingul Educațional. Aceste strategii ar trebui să poată încuraja potențialii studenți să își continue educația actuală și, de asemenea, să urmeze studii superioare